Des que vàrem iniciar el curs, els infants de les estances
de globus i de coets ho van tenir clar, circularan amb llibertat segons els
seus interessos i necessitats, escollint les propostes que més cridin la seva
atenció.
|
Junts des dels primers dies |
Això va facilitar que ens coneguéssim tots i totes de manera
natural i molt ràpida. Així mateix, va afavorir que els vincles entre
companys/es i entre adults i infants fluís.
|
Ens trobem amb la mirada |
|
Mirades de complicitat |
Partim de la base que la realitat de les dues estances és
diferent. Per una banda, la majoria dels infants de coets pugen de nadons amb
una motxilla plena de vivències. Per l’altre, gairebé tots els infants de
globus són nous, per tant, tot és una novetat per ells. Per nosaltres aquesta
realitat tan variada ens serveix per enriquir-nos i plegats compartirem aquest camí iniciat.
Aquesta manera de viure el dia a dia perdurarà en tots els
moments: alimentació, descans, moments de joc, canvi de bolquer... Convertint-nos, així, en una estança en dos (com diu el títol de l'entrada al bloc).
|
Ens engresquem en les propostes amb molta facilitat |
|
Moment dels àpats
|
|
Compartim descobertes |
Per últim, destacaríem les cites de María Montessori:
"Cada nen és únic i necessita llibertat per créixer i explorar el món per sí mateix" ; "Els nens a la nostre llar, no fan el que volen, sinó que volen el que fan". Aquestes frases ens ajuden a resumir el que us volíem fer arribar amb aquesta entrada al bloc i, també, ens permet apropar-vos un dels nostres referents i corrents psicopedagògiques que seguim.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada