Vam iniciar el projecte deixant aquestes fruites al seu abast, amb cistells o capses plenes. Cadascú el va manipular i el va fer servir segons el seu interés, uns les feïen servir de pilotes, altres les posaven a la cuineta, hi havia qui pelava les taronges per menjarse-les... un munt de possibilitats diferents. Un cop van estar un temps a les estances com a material de joc, vàrem iniciar les diferents propostes.
Una de les primeres propostes va ser fer massatges amb les fruites. Vàrem preparar una de les dues estances amb tot el terra tou (matalassos, coixins...), música de relaxació de fons i els cistells amb les taronges i llimones a punt. La situció no donava péu per utilitzar-les de pilotes, ni llençar-les... així que al principi no sabíen per on començar, fins que es varen començar a estirar al terra i les educadores van começar a rodolar taronges per les esquenes.
Primer a la Daniela però després el Martí espera el seu massatge també |
També hem fet propostes on hem presentat aquests fruits de diferents maneres: sencers, tallat per la meitat, a mig pelar, pelats del tot, a trossets....
Es necessita molta traça i paciència per pelar una taronja sencera |
Treïent els pinyols |
Tastem tant les taronges com les llimones i les reaccions són molt diferents
Una de les últimes propostes va ser fer sucs. Per un costat el racó de les taronges i per l'altre el de les llimones. Vàrem seguir tot el procés: tallar per la meitat, els exprimidors, l'ampolla per ficar el suc, els gots...
Utilitzem també el sentit de l'olfacte
Exprimim les taronges i les llimones i mirem com cau el suc dintre de les ampolles
Beguem una mica del suc que hem fet entre tots i totes |
El resultat: el suc, la pulpa i la pell un cop exprimida |
Encara ens queden coses per descobrir amb aquests fruits; què passa si el juntem amb pintura? ho haurem de descobrir.
"Nada hay en la mente que no haya estado antes en los sentidos." Aristóteles
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada