divendres, 31 de gener del 2014

EXPERIMENTACIÓ AMB IOGURT




                      Els Avions volem compartir amb vosaltres una gran experiència.




Com cada matí vam fer el Bon dia amb la nostre titella,però aquell dia ens tenia preparada una gran sorpresa.

                                  "EXPERIMENTACIÓ AMB IOGURT DE COLORS"




 L´experimentació va ser amb iogurt de Soja ja que a l ' aula tenim a un nen que és al.lèrgic i així va poder gaudir d´aquesta activitat amb la resta dels seus companys.





Quan vam començar l´activitat ens vam quedar una mica parats,no sabíem ben bé que fer,però poc a poc vam començar.....





 A TOCAR




























                 

A LLEPAR











  
  I finalment vam acabar fent uns grans murals,gaudint d´aquesta experimentació tan dolça.





dijous, 16 de gener del 2014

RACONS DE JOC SIMBÒLIC

Aquest curs els infants del nivell de 2-3 anys  han començat a fer racons de joc simbòlic. Per tal de dur a terme aquesta activitat amb una bona qualitat,  la mestra polivalent, en aquesta ocasió la Carol, escull a dos nens o nenes de cada aula amb la finalitat de tenir un grup reduït de 8 infants. Aquests nens i nenes baixen a la sala d’usos múltiples a jugar amb al racó preparat per aquella sessió.



   Durant aquest primer trimestre han gaudit del racó  de la caseta, un espai  en el qual han tingut l’oportunitat de fer representacions mental de la seva vida quotidiana a casa en un espai i uns materials pensat, dissenyats i  elaborats per aquella sessió.
Canvien les nines, els hi posen la crema i el bolquer imitant als adults.


Els hi agrada representar els rols dels pares i mares  i passejant les nines i mantenint converses de l’acció que estan representant. 
Simbolitzen que fan feines a l'ordinador
Donen de menjar les nines imitant allò que els adults els hi diuen i  fan amb ells, en ocasions repeteixen les freses que els hi diuen els pares.



Són capaços de fer un joc representatiu compartint l'espai, els materials i el joc.

 En definitiva, els racons de joc simbòlic els hi ajuden a representar  situacions reals i combinar-les amb imaginatives, afavorin la compressió i l'assimilació de l'entorn que els envolta.





dijous, 12 de desembre del 2013

ELS TUBS DE CARTRÓ

Els Globus som un grup molt actiu i explorador i ens agrada experimentar amb tot tipus de material. Un dia van fer una sessió amb tubs de cartró. Hi havia tubs petits, grans, llargs, curts, prims, gruixuts,... buits i amb pedretes a dintre,... tot un món per descobrir.

Aquesta sessió ens dóna l'oportunitat de experimentar molts conceptes importants...


Van descobrir que els tubs buits poden encaixar un a dintre de l'altre.


També poden rodolar, més ràpid, més lent... Alguns tubs fan soroll i d'altres no.


Què hi ha a dintre? Quan els Globus criden pel forat del tub la veu sona molt forta.
I a més, si fiquem  una pilota dins rodola i surt per l'altre cantó.



Els tubs que són iguals es poden apilar i fer una torre ben alta...














Molts tubs petits es poden encaixar en un més gran i quan baixa va ballant...



En definitiva, existeix molt tipus de material reciclat que ens dóna mil opcions de descobrir, d'investigar, de construir i gaudir d'un joc ric i creatiu.





divendres, 29 de novembre del 2013

UN MÓN DE PAPER...

Les Estrelles hem començat el curs amb moltes ganes...ganes d'experimentar, descobrir, aprendre...

Un dels últims descobriments que hem fet ha estat la infinitat de possibilitats que té el paper: els diferents tipus que hi ha, les seves textures, colors...  "tot un món això!!"
Quan vam entrar a la classe... OOOOH!! Tot és ple de papers,  penjats del sostre, fent d'amagatall a les taules i al moble. Comencem a investigar.


Descobrint un món nou amb molts colors... segons per on miris el veuràs diferent...
Mireu, mireu tot el que hem pogut fer!!!

Quan mirem a través d'ell, canvia tot de color. Tot s'ha tornat de color blau!!!
Les lots ens ajuden a descobrir les propietats del paper: la transparència, l'opacitat...

Ens amaguem... TAT!!!
Hem pogut descobrir i experimentar el món del paper de la millor manera i com més ens agrada jugant i gaudint.


Això només acaba de començar, les Estrelles continuarem investigant...

dijous, 21 de novembre del 2013

ELS NADONS AMB ELS MIRALLS


A la classe de la Lluna estan fent molts descobriments de les possibilitats de moviment del seu cos, cada un d'ells està trobant la seva manera de desplaçar-se i arribar allà on vol. Així aconsegueixen arribar a la panera dels tresors, als fruits de la tardor, als miralls...

Els miralls dins de l'aula de nadons estan oferint moments de joc i descoberta. Es miren, es toquen, es llepen, els mes grans descobreixen que el reflex del mirall coincideix amb la realitat i comproven continuament si allò que veuen al mirall és real.
Per aquest motiu a l'aula hi ha miralls distribuïts per diferents espais : el canviador, a la pica, a l'aula, de diferents mides, grans i petits,...

En el canvi de bolquer es miren en els miralls que tenim posats en el lateral i a sobre del canviador.


Quan rentem mans i cara a la pica, el mirall ens continua oferint un munt jocs.



El mirall gran de l'aula es un espai més que els permet començar a descobrir qui són, la pròpia identitat.




Últimament hem començat a oferir-los miralls més petits posats en diferents plans. Al terra en horitzontal, a la pared en vertical,...


Doncs aqui teniu una petita mostra del que ens ofereix el joc amb els miralls. Continuarem explorant i descobrint...